اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

در نشست تخصصی مبنا در مشهد بررسی شد | مقام معظم رهبری، اندیشمندی فقیه و صاحب نظری فکور

  • کد خبر: ۱۴۳۷۷۵
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
در نشست تخصصی مبنا در مشهد بررسی شد | مقام معظم رهبری، اندیشمندی فقیه و صاحب نظری فکور
نشست تخصصی مبنا با موضوع «ظرفیت‌های پژوهشی در آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی» صبح امروز به همت نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای و در مشهد در موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهش فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: این نشست‌های تخصصی به منظور بررسی ظرفیت‌های پژوهشی در بیانات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود. آنچه که مسلم است اینکه، بیانات رهبری درخصوص مسائل مختلف دارای کارشناسایی‌های عمیق علمی، بهره گیری از نظرات صاحبنظران واندیشکده هاست که این مسائل، از بیان فقیه نواندیشی که ولایت امرجامعه را هم بر عهده اوست، اهمیت موضوع پژوهش را دوچندان می‌کند.

محمد اسحاقی افزود: در خصوص پژوهش بیانات رهبر معظم انقلاب باید سه گام منطقی برداشته شود. ابتدا تحقیق و تفقه شود تا بدرستی این بیانات توسط صاحب نظران، نخبگان و اندیشمندان شناخته شود. در گام دوم بعد از شناخت صحیح به درستی تبیین، تبلیغ و ترویج گردد تا متناسب با اقشار مختلف، گفتمان سازی و اجتماعی شود تا در گام سوم زمینه برای تحقق و اجرا فراهم شود.

او افزود:اگر تحقیق به درستی انجام شود شناخت صحیح نسبت به ابعاد مختلف بیانات مقام معظم رهبری صورت میگیرد و زمینه اجرایی شدن آن فراهم می‌شود.

معاون پژوهش و آموزش موسسه پژوهش فرهنگی انقلاب اسلامی بیان کرد:بیانات رهبر معظم انقلاب ریشه در منابع اصیل اسلامی و آموزه‌های وحیانی دارد، بیانات ایشان به عنوان اسلام شناس و اندیشمندی فقیه و صاحب نظری فکور برگرفته از این منابع اسلامی است بنابراین اهمیت دارد نسبت به شناخت مسائل روز و نیاز‌های عصری و منطقه‌ای و بین المللی بیانات معظم له را مورد بررسی قرار دهیم.

او بیان کرد:با توجه به ضرورت جلسات مبنا، نشست‌هایی با صاحبنظران در سطوح مختلف مخصوصا طلاب جوان، دانشجویان و پژوهشگران صورت میگیرد تا با داشتن برنامه و چشم اندازمشخص و هدفمند بتوانند زمینه‌های ترویج و تحقق بیانات مقام معظم رهبری را فراهم نمایند.

اسحاقی بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، دینی و فقهی است و تمرکز بر نوآوری‌های مقام معظم رهبری در مسائل فقهی، موضوع جلسه امروز بود که می‌تواند زمینه ساز پژوهش و پایان نامه‌ها باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->